DIRECTOR: JOSEP MARIA CASTELLS BENABARRE
Dilluns, 29 Juliol 2019 19:12

La comunitat científica està vivint moments màgics: descoberts tres nous exoplanetes que podrien albergar vida Destacats

Escrit per Agències

Tres "exoplanetes" (fora del Sistema Solar) han estat descoberts en un estel veïna -situada a 73 anys llum- i podrien ser el "baula perduda" per a comprendre la formació planetària, ja que reuneixen unes característiques completament diferents a les de cap altre conegut fins ara.

El "caçador" de planetes de la Nasa "Tess" va ser llançat el passat any des de Cap Canyar amb la missió d'analitzar prop de 20.000 exoplanetes i escodrinyar les possibilitats que en algun d'ells es donin les condicions necessàries per albergar vida. Investigadors d'institucions científiques i acadèmiques de diversos països han analitzat les dades facilitades pel satèl·lit "Tess" i han publicat aquest dilluns els resultats de la seva investigació a la revista Nature Astronomy .

Dels tres nous "exoplanetes" descoberts ara (batejats com TOI-270), un és rocós i lleugerament més gran que la Terra i els altres dos són gasosos i mesuren aproximadament el doble que el nostre planeta, segons informa la Universitat de Califòrnia, que ha liderat aquesta investigació. El nou "sistema" -tres planetes i la seva estrella anfitriona- ha rebut aquest nom per ser el "objecte d'interès" nombre 270 que descobreix el satèl·lit de la NASA (Tess Object of Interest).

El més petit d'aquests cossos descobert ara estaria més en una zona "habitable" -a una distància de la seva estrella més propera prou llunyana com per permetre l'existència d'oceans d'aigua líquida-, segons les dades facilitades per aquesta Universitat. "Hem trobat molt pocs planetes com aquest en zones habitables, i molts menys al voltant d'una estrella amb aquestes característiques", ha subratllat el científic Stephen Kane, professor d'Astrofísica Planetària de la Universitat de Califòrnia, i ha corroborat que en el Sistema Solar no ha cap planeta com aquest.

Darrera modificació el Dilluns, 29 Juliol 2019 19:29