SEGUIU-NOS

Actualitzat 12:21 PM CEST, Aug 19, 2018

El Saló d'Alta Rellotgeria plasma l'optimisme del sector després de remuntar l'exportació

  • Escrit per AGÈNCIES
  • Publicat a Món

La indústria rellotgera d'alta gamma viu un moment optimista després que les exportacions remuntessin l'any passat de nou, una cosa que evidencia el Saló Internacional de l'Alta Rellotgeria que se celebra aquesta setmana a Ginebra amb sis noves marques i la mirada posada en les noves tecnologies.

Després de 25 mesos de contracció de les exportacions en 2015 i 2016, el març passat es va iniciar una tendència positiva que es va estendre fins a novembre de 2017, quan el valor total de l'exportació de rellotges suïssos va quedar just per sota dels dos mil milions d' francs (1.675 milions d'euros).

"És un bon senyal per a 2018", va manifestar la presidenta del Saló Internacional de l'Alta Rellotgeria (SIHH, en les seves sigles en francès), Fabienne Lupo, que va estimar una recuperació de les exportacions del 3 al 3,5% el 2017.

Amb la incorporació de 6 nous expositors, entre els quals destaca Hermès, la 28 edició del SIHH compta amb un total de 35 marques de prestigi, que inclouen 18 "maisons" històriques i 17 companyies més petites i independents.

El saló, que se celebra a Ginebra fins al pròxim 19 de gener, espera al voltant de 20.000 visitants, entre minoristes i altres actors del sector, i uns beneficis de 40 milions de francs per a la regió.

A més, amb la voluntat d'apropar aquest esdeveniment al client final, el Saló obre les portes al públic el dia 19 -per un preu de 70 francs o 59 euros- després de l'èxit de la iniciativa en l'edició passada, quan 2.500 persones van visitar el SIHH en aquesta jornada.

Des de la seva primera edició el 1991, el SIHH ha anat creixent fins a convertir-se en un dels esdeveniments de referència en el sector rellotger d'alta gamma, aquest any amb un 20% més de superfície.

El director general de productes i participació del Grup Hermès, Guillaume de Seynes, ha assegurat en una roda de premsa que el treball previ a la seva participació en el saló "havia estat tot un repte".

La seva zona d'exposició, just a l'entrada, va resultar en un museu interactiu de rellotges que no tenia res a envejar al xalet alpí de MontBlanc o l'oasi simulat per Piaget.

Tenint en compte que el 50% dels clients de la rellotgeria de luxe tenen menys de 30 anys, el saló també té la mirada posada en les noves tecnologies i les generacions futures.

Escenaris de realitat virtual, la possibilitat de seguir determinats esdeveniments per streaming i la presència de blocaires i influencers són alguns dels elements que contribueixen al fet que el SIHH connecti amb el seu públic més jove.

Darrera modificació el K2_DimPMCETE_Gener+0100RGenPMCET_0C1